Flyttebyrå Renova, Rimelig og profesjonell flytting

LAV PRIS – HØY KVALITET

Flyttebyrå Oslo, Bærum, Akershus og Norge – Rimelig og profesjonell flytting og flyttevask.

Priseksempler:  To mann og 20 m2 flyttebil, kun kr. 875,- pr. time inkl. mva. To mann og 48 m3 flyttebil, kun kr. 975,- pr. time inkl. mva. Se prisliste lenger ned på siden.

Ta gjerne kontakt, så sender vi deg en mail med et prisestimat, div. informasjon og vår flytteavtale.

Du får store 20 / 48 / 65 m3 flyttebiler med alt utstyr til den laveste pris i markedet. Vi samarbeider også mye med Lagerboks, og frakter opptil 5 lagerbokser i våre biler. Vi kan også ta med alt avfall og innbo du evt. ønsker å kaste, for en svært rimelig pris. Vi utfører også kun bærehjelp, uten flyttebil, for de som ønsker det.

OBS: I perioden desember til juli benytter vi våre 20 m3 flyttebiler til annet arbeid. Men våre 48 m3 flyttebiler kan være et godt alternativ 🙂

Klikk gjerne her for å lese våre over 200 Omtaler og Referanser.

RENOVA FLYTTEBYRÅ Oslo, Akershus og Sør-Norge. Dette er en av våre to 20 m3 flyttebiler, som koster kun kr. 700,- + mva pr. time med to mann.

RENOVA FLYTTEBYRÅ Oslo, Akershus og Sør-Norge. Dette er en av våre to 20 m3 flyttebiler, som koster kun kr. 700,- + mva pr. time med to mann.

RENOVA, med noen av våre flinke karer :-) Dette er en av våre tre 48 m3 flyttebiler, som koster kun kr. 780,- + mva pr. time med to mann.

RENOVA, med noen av våre flinke karer 🙂 Dette er en av våre tre 48 m3 flyttebiler, som koster kun kr. 780,- + mva pr. time med to mann.

RENOVA FLYTTETJENESTER, Oslo, Akershus og Sør-Norge. Dette er en av våre tre 65 m3 flyttebiler, som koster kun kr. 820,- + mva pr. time med to mann.

RENOVA FLYTTETJENESTER, Oslo, Akershus og Sør-Norge. Dette er en av våre tre 65 m3 flyttebiler, som koster kun kr. 820,- + mva pr. time med to mann.

Prisliste, Flyttebyrå


Klikk på fanene for å se priser på flyttebiler i forskjellige størrelser.

Våre 20 m3 flyttebiler egner seg for leiligheter inntil 30 m3 og ved trang adkomst. Lasterommet er 4,1 meter langt x 2,1 meter bredt.

  • Pris for 20 m3 flyttebil, inkludert en mann: Kr. 500,- pr. time eks. mva = kr. 625,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 20 m3 flyttebil, inkludert to mann: Kr. 700,- pr. time eks. mva = kr. 875,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 20 m3 flyttebil, inkludert tre mann: Kr. 1.000,- pr. time eks. mva = kr. 1.250,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 20 m3 flyttebil, inkludert fire mann: Kr. 1.300,- pr. time eks. mva = kr. 1.625,- pr.time inkl. mva.
På turer som går utenfor Oslo/Asker/Bærum tilkommer kr. 3,- inkl. mva. pr. km, for å dekke dieselutgifter.
OBS. Bilen er utvendig 6,8 meter lang x 3,1 meter høy. Kunden har ansvar for å sjekke at bilen kommer frem.
Våre 48 m3 flyttebiler egner seg for leiligheter på 35 – 90 m2. Lasterommet er 7,5 meter langt x 2,4 meter bredt.

  • Pris for 48 m3 flyttebil, inkludert en mann: Kr. 580,- pr. time eks. mva = kr. 725,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 48 m3 flyttebil, inkludert to mann: Kr. 780,- pr. time eks. mva = kr. 975,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 48 m3 flyttebil, inkludert tre mann: Kr. 1.080,- pr. time eks. mva = kr. 1.350,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 48 m3 flyttebil, inkludert fire mann: Kr. 1.380,- pr. time eks. mva = kr. 1.725,- pr. time inkl. mva.
På turer som går utenfor Oslo/Asker/Bærum tilkommer kr. 5,- inkl. mva. pr. km, for å dekke dieselutgifter.
OBS. Bilen er utvendig 10,4 meter lang x 3,8 meter høy. Kunden har ansvar for å sjekke at bilen kommer frem.
Våre 65 m3 flyttebiler egner seg for leiligheter/hus på over 90 m2. Lasterommet er 9,4 meter langt x 2,4 meter bredt.

  • Pris for 65 m3 flyttebil, inkludert en mann: Kr. 620,- pr. time eks. mva = kr. 775,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 65 m3 flyttebil, inkludert to mann: Kr. 820,- pr. time eks. mva = kr. 1.025,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 65 m3 flyttebil, inkludert tre mann: Kr. 1.120,- pr. time eks. mva = kr. 1.400,- pr. time inkl. mva.
  • Pris for 65 m3 flyttebil, inkludert fire mann: Kr. 1.420,- pr. time eks. mva = kr. 1.775,- pr. time inkl. mva.
På turer som går utenfor Oslo/Asker/Bærum tilkommer kr. 6,- inkl. mva. pr. km, for å dekke dieselutgifter.
OBS. Bilen er utvendig 11,9 meter lang x 4,1 meter høy. Kunden har ansvar for å sjekke at bilen kommer frem.
  • Det er samme timepris enten det er hverdag, kveld eller helg. Søndag har mannskapene fri 🙂
  • Eventuelle bompenger kommer i tillegg.
  • På langturer, over ca. 30 mil hver vei, kan vi gi fast pris på oppdraget. Be om tilbud.
  • Minstetid pr. oppdrag er 3 timer, inkludert 1 time til/fra kunde.
  • Ved ønsket fremmøte kl. 13 og 14 tillegges kr. 1.000,- inkl. mva, siden mannskapet da må jobbe noe sent.  Ved ønsket fremmøte kl. 15 og 16 tillegges kr. 2.000,- inkl. mva.  (Sent fremmøte bare ved relativt små oppdrag, så det ikke blir altfor sent….)
  • Ved flytteoppdrag til/fra tredje etasje eller høyere, setter vi helst tre mann på oppdraget. Det vil i praksis ikke koste mer enn med to mann, siden det da vil gå raskere. 
Om biler og priser
    • SAMME TIMEPRIS på hverdag, kveld og helg. 
    • VED ØNSKET FREMMØTE ETTER KL 12: Ved ønsket fremmøte kl. 13 og 14 tillegges kr. 500,- inkl. mva, siden mannskapet da må jobbe sent.  Ved ønsket fremmøte kl. 15 og 16 tillegges kr. 1000,- inkl. mva. Ved ønsket fremmøte kl. 17  tillegges kr. 1.500,- inkl. mva.
    • VED SMÅ FLYTTEOPPDRAG, fra små leiligheter, eller der en bare skal ha med en mindre del av møbleringen, kan det passe med vår minste skapbil, på 20 m3. Denne kan også være bra dersom det er liten plass til parkering eller trange veier, så får man evt. heller kjøre to turer. Her vil det normalt være passe med 2 mann. Disse bruker i gjennomsnitt 1-2 timer på å fylle bilen, og tilsvarende tid på å tømme den. Hvis det er mange trapper/etasjer vil det være mer arbeid, og da kan 3 mann være aktuelt. I slike tilfeller blir det ikke nødvendigvis dyrere med flere mann, fordi oppdraget går raskere.
    • VED VANLIGE FLYTTEOPPDRAG, fra leiligheter på 50 – 80 m2 vil det normalt være passende med en 48 m3 skapbil. Vi har derfor 3 slike biler. Her vil det normalt være passe med 2 – 3 mann. Disse bruker i gjennomsnitt 3-4 timer på å fylle bilen, og tilsvarende tid på å tømme den. Hvis det er mange trapper/etasjer vil det være mer arbeid, og da kan 3 – 4 mann være aktuelt. I slike tilfeller blir det ikke nødvendigvis dyrere med flere mann, fordi oppdraget går raskere.
    • VED STØRRE FLYTTEOPPDRAG, fra leiligheter over 90 m3, rekkehus og eneboliger vil det ofte være lurt å bestille våre største skapbiler, på 65 m3. Da slipper man å bruke unødig tid på eventuelt å måtte kjøre to turer. Disse bilene koster kun kr. 50,- mer pr. time enn de vanlige 48 m3 skapbilene våre. Husk imidlertid at disse bilene er 12 meter lange, og trenger god plass  🙂     Her vil det normalt være passe med 3 mann. Disse bruker i gjennomsnitt 3-4 timer på å fylle bilen, og tilsvarende tid på å tømme den. Hvis det er mange trapper/etasjer vil det være mer arbeid, og da kan 4 mann være aktuelt. I slike tilfeller blir det ikke nødvendigvis dyrere med flere mann, fordi oppdraget går raskere.
    • HELLER FOR STOR ENN FOR LITEN BIL. Det er oftest bedre å bestille en litt for stor bil enn en litt for liten, siden man da minsker risikoen for å måtte kjøre to turer, som kan fordyre mye. I tillegg slipper man da ofte å stable så høyt. Dette sparer tid, og minsker eventuell fare for skader.   OBS: Mange andre firmaer har kun 20-25 m3 biler, og bruker derfor lenger tid, eller må kjøre 2-3 turer som fordyrer mye….
    • FLYTTEGODSFORSIKRING OG SKADEFORSIKRING ER INKLUDERT. De fleste andre flyttebyråer tar ekstra betalt for dette, men vi spanderer  🙂
    • OM FASTPRIS: På langturer, over ca. 30 mil, kan vi gi fastpris på oppdraget. (Dersom innlasting/utlasting avviker mer enn 2 timer fra estimert tid, kommer hele mertiden som eget tillegg i fakturaen.) Ved turer over ca. 500 km hver vei, vil overnattingutgifter kr. 1.000,- + mva. beregnes. Be om fastpris-tilbud, så regner vi raskt ut et pristilbud til deg  🙂

    NB. Renova kan holde såvidt lave priser, fordi vi har nedbetalt alle biler og alt utstyr, og derfor ikke har kapitalkostnader. Mange andre flyttebyråer har dyre leasingkostnader eller billån, og må derfor ta høyere pris.

Beregning av tid
  • Tiden regnes fra ankomst hos kunde, til avreise fra kunde, pluss 1 time, for den tiden mannskap og biler i gjennomsnitt bruker til/fra kunde. (Gjelder for kjøring innenfor Oslo, Bærum og Asker.)
  • Vi gir deg gjerne et estimat på tid og pris på oppdraget, pr. telefon eller mail, men da med alle forbehold, siden vi ikke reiser på befaring. Oppdraget faktureres etter medgått tid. På turer over 30 mil kan vi gi evt. gi fastpris.
  • Dersom vi er “på langtur”, ved flytting utenfor Oslo / Bærum / Asker, regnes tiden fra/til Sandvika i Bærum.
  • Minstetid pr. oppdrag er 3 timer, inkludert 1 time til/fra kunde.
  • Hvis vi kjører lagerbokser, regnes tiden fra Lagerboks, til kunden og retur Lagerboks, pluss 1 time, for vår tomkjøring til/fra lagerboks.)
Flyttevask

Renovas ansatte utfører ikke selv flyttevask, men vi leier inn en ekstern godkjent renholdsbedrift til dette arbeidet. De fakturerer oss, og vi fakturerer kunden direkte, sammen med flytteoppdraget.

Vi har garanti på flyttevask. Dette innebærer at dersom kunde eller kjøper påpeker mangler ved flyttevasken, så kommer vi gratis tilbake, og vasker til alle er fornøyde.

Vi gir normalt en fastpris, etter at kunden og vi har kommunisert vedr. areal, hvitevarer osv.

Ved oppdrag utenfor Oslo, Asker og Bærum må vi ta litt betalt for kjøretid og drivstoff, da med kr. 10,- inkl. mva pr. kilometer, regnet fra Oslo Rådhus til kunden.

Vi har lav pris på flyttevask, og tjener i praksis ingenting på dette, så dette er en tjeneste vi derfor kun kan tilby kunder som vi også utfører flytting eller tømming av hus for.

Flyttevask inkluderer:

  • Vi tørrmopper alle tak, med unntak av tak på kjøkken og bad hvor vi vasker med våtmopp.
  • Tørrmopping og flekkfjerning på alle vegger, med unntak av tak på kjøkken og bad hvor vi vasker med våtmopp.
  • Vasking av alle gulv
  • Rengjøring av alle dører, lister og lufteventiler.
  • Rengjøring av WC og bad. Vi renser også sluk.
  • Støvsuging av alle tepper. Evt. tepperens kan avtales separat.
  • Vasking av alle skap og skuffer utvendig og innvendig.
  • Vasking av kjøkkenvifte. Vi tar ut filter, rengjør dette samt viftehuset innvendig, der vi kommer til.
  • Vindusvask innvendig og utvendig (forbehold om at vi kommer greit til)
  • Hvitevarer utvendig og innvendig
Bortkjøring av skrot

I forbindelse med visning og senere flytting, er det ofte en del avfall og gammelt innbo man ønsker å kaste. Siden Renova til daglig arbeider med skrothenting osv. for private og bedrifter, har vi god logistikk og antagelig de laveste priser i markedet på dette. Det tilkommer kun en kilopris på kr. 2,50 inkl. mva.  Skal man kaste f.eks. 200 kilo, så koster dette da kun kr. 500,- inkl. mva. Skal man kaste f.eks. 500 kilo, så koster dette da kun kr. 1.250,- inkl. mva. Hvis det ikke er plass i flyttebilen, så kommer vi med en komprimatorbil. Da tilkommer kr. 500,- i fremmøte for denne, inkl. mva. (i Oslo, Bærum og Asker). Under nedpakking/flytting setter man f.eks, røde «post-it» lapper på det som skal kastes, og så tar vi dette med.

Forsikring

Skadeforsikring er inkludert i prisen. Dersom vi mot formodning skulle forårsake en skade, dekker vi dette enten direkte, eller via vår forsikring. Vi har to forsikringer:   1) “Tabbeforsikring/skadeforsikring” for mannskapet, dersom de skulle skade noe under bæring.  Vi dekker kun synlige skader, inntil kr. 3.000,- pr. gjenstand. 2) “Flyttegodsforsikring”. Dette er en kaskoforsikring for flyttegodset i flyttebilen, som dekker inntil kr. 1.200,- pr. m3 flyttegods. Spesielt dyre gjenstander bør kunden evt. vurdere å forsikre separat. Om noe evt. skulle bli borte vil kundens innboforsikring evt. dekke dette. Dersom kunden ønsker ytterligere forsikring, anbefales at kunden tegner egen flytteforsikring.

Bærehjelp, uten flyttebil

Renova utfører en del oppdrag, (bl.a. for Lagerboks), der kunden kun ønsker oss til å bære gjenstander opp eller ned fra leilighet, eller annen bærehjelp.

På samme måten som ellers, regnes tiden fra ankomst hos kunde, til avreise fra kunde, pluss 1 time, for den tiden mannskapet i gjennomsnitt bruker til/fra kunde. (Gjelder for kjøring innenfor Oslo, Bærum og Asker.)  Dersom vi er “på langtur”, utenfor Oslo / Bærum / Asker, regnes tiden fra/til Sandvika i Bærum.

For svært korte oppdrag på 1-2 timer klarer vi imidlertid ikke å få noe lønnsomhet. Vi fakturerer derfor minimum 2,5 timer.

Prisen er kr. 260,- pr. mann. I tillegg kommer kr. 130,- pr. time for varebil m/traller og flytteutsyr, som karene må benytte til/fra jobben.

PRIS FOR 2 MANN: Timeprisen for 2 mann blir da (260 + 260 + 130=) kr. 650,- pr. time + mva. Minstepris blir da i praksis (650 x 2,5=)  kr. 1.625,- + mva, for inntil 2,5 timer. (Inkludert mva. er timeprisen kr. 812,50)

PRIS FOR 3 MANN: Timeprisen for 3 mann blir da (260 x 3 + 130=) kr. 910,- pr. time + mva.   Minstepris blir da i praksis (970 x 2,5=)  kr. 2.425,- + mva, for inntil 2,5 timer.       (Inkludert mva. er timeprisen kr. 1.212,-)

PRIS FOR 4 MANN: Timeprisen for 4 mann blir da (260 x 4 + 130=) kr. 1.170,- pr. time + mva.   Minstepris blir da i praksis (1.230 x 2,5=)  kr. 3.075,- + mva, for inntil 2,5 timer.       (Inkludert mva. er timeprisen kr. 1.537,-)

Våre eventuelle utgifter til bompenger kommer i tillegg.

Demontering/montering

Alle våre mannskaper er også utdannede håndverkere. Dersom kunden ønsker demontering/montering av av senger, skap, vaskemaskiner osv, så kan vi gjerne hjelpe til med dette.

Flyttebutikk

Her har vi en god avtale med firmaet LAGERBOKS. Kunder i Oslo, Bærum, Asker, Lørenskog, Oppegård, Drammen, Lier, Nedre Eiker, og Øvre Eiker kan bestille flytteesker, bobleplast osv. direkte fra dem og da få GRATIS FRAKT av dette, levert “direkte på dørstokken, hvis man kjøper for mer enn kr. 500.-. Her er lenken direkte til «Lagerboks Flyttebutikk

Lagertjenester

Vi frakter hver uke mange lagerbokser direkte til/fra kunde, til lagring hos vår samarbeidspartner Lagerboks i Oslo, når dette er ønskelig. Vi kan ta med inntil 5 lagerbokser pr. tur. Dette er veldig tidsbesparende (og derav billigere) i forhold til vanlig minilager, fordi man ikke behøver å bruke tid på å bære de enkelte ting  fra flyttebilen og inn i minilager, og senere tilbake i bilen. Lagerboksene fylles av oss hos kunden, og så lastes disse ut med truck på få minutter hos «Lagerboks minilager«. Når kunden senere skal ha tilbake tingene lastes boksene inn i vår bil, som så kjører til kunden og laster ut av disse. Dersom man trenger noe fra boksene, er det bare å kontakte Lagerboks, så setter de boksen klar for deg. Se bilder nederst. Når man benytter lagerbokser blir det også mindre slitasje, fordi gjenstandene flyttes bare to ganger, mot fire ganger ved bruk av vanlig minilager….  Her er lenken direkte til Lagerboks/Flyttetjenester. Lagerboks har også en avdeling på Liertoppen der de i tillegg til lagerbokser også har en avdeling med vanlig minilager, til fordelaktige priser.

Pakkehjelp

Om ønskelig kan vi gjerne hjelpe til med å pakke ned alt løsøre i boligen, eller evt. bare deler av dette. Vi har erfarne medarbeidere, som pakker raskt og skånsomt ned det dere ønsker. Prisen er kun kr. 260,- pr. time pr. person, + mva. Ofte kommer vi dagen/kvelden før flyttedagen, mens andre ønsker nedpakking flere dager i forveien.  Vi beregner også 1/2 time kjøretid hver vei, altså 1 time til/fra.

Øvrig informasjon, flyttebyrå


Vi har 6 store og 2 mindre flyttebiler, sterke/raske karer, skikkelig flytteutstyr og masse erfaring. Vi stiller også høye krav til oss selv, og gjør alt vi kan for at kunden skal bli 100 % fornøyd. Vi gir fastpris på flytting til f.eks. Stavanger, Bergen, Kristiansand,Trondheim osv. (Vi kjører ikke lenger nord enn Nord-Trøndelag.)

Siden vi har hele 8 flyttebiler har vi ofte kapasitet til å utføre flytting på den datoen du ønsker. Vi utførte i fjor ca. 700 flytteoppdrag, så våre mannskaper har god erfaring. 🙂

Renova tilbyr kunden både nedpakking, flytting, flyttebutikklagertjenester og bortkjøring av alt avfall og innbo man evt. vil kaste. Vi formidler også flyttevask, vanligvis til fastpris, og fakturerer alt under ett.

Renova er kjent for god service og lave priser, og våre kunder beskriver oss best:

Da vi skulle flytte fra enebolig til leilighet valgte vi RENOVA til jobben. De sto for flyttingen og flyttevasken. RENOVA gjorde en strålende jobb for oss til en hyggelig pris. Flyttingen gikk bedre enn forventet og husvasken ble utført slik at både megler og ny eier bemerket denne positivt. RENOVA anbefales, og vi takker firmaets personale for hjelpen for vel utført arbeid.

Mvh E og M Westby

NB. Vi sender alltid faktura pr. mail / post i etterkant, (evt. forskuddsbetaling hvis lav kredittrating). Vi har både flyttegodsforsikring og skadeforsikring inkludert i prisen.

Noen referanser, flyttebyrå


Du finner flere referanser her hvis du klikker på Omtaler og Referanser.

Jeg har flyttet fra rekkehus til leilighet i Bærum. RENOVA har stilt opp med “Ryddebil” til bortkjøring før og etter flytting, samt selve flyttingen. Helt supert! Kjempeproffe folk som både var raske og påpasselige med at alt ble skånsomt behandlet. I tillegg må de være blant markedets billigste og mest fleksible! Anbefaler absolutt RENOVA!

Mvh Brit Oppheim

Da vi skulle flytte fra enebolig til leilighet valgte vi RENOVA til jobben. De sto for flyttingen og flyttevasken. RENOVA gjorde en strålende jobb for oss til en hyggelig pris. Flyttingen gikk bedre enn forventet og husvasken ble utført slik at både megler og ny eier bemerket denne positivt. RENOVA anbefales, og vi takker firmaets personale for hjelpen for vel utført arbeid.

 Mvh E og M Westby

For det første må jeg si at jeg aldri har blitt behandlet med så god service, både på pris, tilbud og kvaliteten på arbeidet! Meget hyggelig og behagelig samtidig som betalingen kan skje med faktura, etter at flytting er gjennomført! Uendelig takk så langt 

Mvh C. H. Skjeggerød

Renova gjennomførte nylig et flytteoppdrag for oss fra Oslo til Bærum.
De møtte opp som avtalt med 3 mann og stor nok bil.
Gutta var utrolig effektive og sto på, samtidig som de behandlet flyttelasset og leilighetene med forsiktighet.

Prisen var det heller ingenting å si på – meget god verdi for pengene.

Anbefales på det sterkeste!

 Mvh Torkild S.

Vi fikk anbefalt RENOVA av gode naboer i forbindelse med rydding og kasting for å klargjøre husvisning. Egentlig skulle vi leie container, som vi hadde gjort før, men heldigvis hørte vi på naboen. Alt klaffet fra 1. telefonsamtale i juli, samt de neste 3 oppdragene Renova fikk. Rydde, kjøre søppel, hageavfall, pakke, flytte og vaske et stort hus – fantastisk utført jobb, god pris og ikke minst masse spart tid for oss. Vi kommer heretter alltid til å bruke Renova og gir vår beste anbefaling

Mvh G. Nielsen

Relaterte sider, flyttebyrå


Komprimatorbil som henter alle typer avfall

Containerutleie i Oslo, Bærum, Asker og Akershus med fastpris per kilo.
LES MER

Bilutleie - Varebil, skapbil og flyttebil med sjåfør

Vi har utleie av biler med sjåfør, som både er trygt og effektivt.
LES MER

Dødsbo - Tømming av leilighet og hus.

Profesjonell og rimelig bistand med å rydde, tømme og vaske dødsbo
LES MER