Rettisekken, Oslo – Akershus. Lave priser – rask service. Renova leverer sekker hjem til deg, du fyller i sekk – vi henter. Vi henter også Isekk, Smartbag, Smartsekk, Avfallssekk osv.

LAV PRIS – HØY KVALITET

«Rettisekken» kaller vi vårt konsept. Vi har kanskje best pris i Oslo og Akershus på henting i sekk av storsekker / byggsekker. Vi leverer også storsekker med jord, pukk, elvestein, sand, bark osv.

Du får først tomsekken(e) gratis tilkjørt hjem til deg. (Du betaler bare for selve tomsekken.) Dersom du ikke bruker alle, så legges tomsekkene bare på toppen av de vi senere henter, slik at du bare betaler for det antallet tomsekker som faktisk blir brukt 🙂

Vi henter de fleste typer avfall, som; Blandet avfall, Byggeavfall, Hageavfall, Treverk, Gips, Fliser, Elektrisk avfall, Stein/jord, Betong osv. Vi henter ikke farlig avfall, asbest og matavfall.

  • Det er faste priser pr. storsekk med skrot/avfall og ingen tillegg for bompenger, fakturering osv. Prisene for «RETTISEKKEN» ser du litt lenger ned på siden her.
  • Ting som er for lange for storsekkene, kan evt. legges ved siden av. Det er vel kun vi som tilbyr denne muligheten 🙂 Kranbilen forsøker å få med dette på samme lass, men dersom det ikke er praktisk for ham, så vil dette bli hentet med komprimatorbil isteden. Det blir i så fall 2 x fremmøtepris, men vi har rimelig fremmøtepris. Det som legges løst faktureres i så fall med kr 2,60 + mva, pr. kilo, for de vanligste typer skrot/avfall. Det er også rimelig 🙂 Se gjerne priser osv. for dette under vår tjeneste «komprimatorbil».
  • Til høyre ser du et par bilder av våre sekker. Vi har lagt vekt på å lage de så pene og lite prangende som mulig.

Klikk gjerne her for å lese våre over 200 Omtaler og Referanser.

FORDELER: 

Stor eller liten byggeplass, det er flere fordeler ved å benytte RETTISEKKEN til fjerning av avfall:

  • RETTISEKKEN er svært plassbesparende og det ser ryddig og ordentlig ut.
  • Den passer ypperlig på steder hvor det ikke er plass eller anledning til å plassere container.
  • Du slipper å leie gategrunn og jobben med å kjøre bort avfallet selv.

Derfor egner RETTISEKKEN seg når du skal rydde hjemme:

  • Sekken tar mindre plass enn en container og egner seg på gårdsplasser så vel som fortau.
  • RETTISEKKEN er billigere enn å leie en stor container.
  • Du kan få sekken levert på adressen din og avfallet blir hentet når du ønsker.
  • Det er en miljøvennlig løsning da avfallet ditt blir kildesortert av oss.

SLIK GJØRES DET:

  • Bestill hjemlevering av sekker fra oss
  • Fyll opp sekkene med avfall
  • Plasser sekkene på et sted som er lett tilgjengelig for kranbil, innenfor ca. 12 meter fra vei. (Kranen når ut inntil 17 meter fra senter av bilen. Bilene er 3,8 meter høye og 9 meter lange.)
  • Bestill henting
  • Vi henter RETTISEKKEN med kranbil og/eller komprimatorbil. Kunden får kopi av ordrebilag / veieseddel på stedet, og faktura sendes så pr. mail.
  • Klikk gjerne på videoen til høyre, så ser du hvordan sekkene heises på krabilen.
RENOVA - isekk RETTISEKKEN Dette er vår store isekk, som måler 2,2 x 1,0 x 1,0 meter Den tar inntil 1.000 kilo

RENOVA – RETTISEKKEN Dette er vår store isekk, som måler 2,2 x 1,0 x 1,0 meter Den tar inntil 1.250 kilo

OMTALER:

  • Renova er kjent for å være rimeligst, og våre kunder beskriver oss best:

    Bestilte Renova-sekker for avfall som ble levert allerede neste dag.
    Etter at sekkene var fylt med avfall hentet Renova disse raskt og effektivt uten at jeg måtte være tilstede.
    Renova var klart rimeligste aktør blant alternativene jeg fant i Oslo.
    De kommuniserte også raskt og godt på e-post og faktura inneholdt ingen overraskende kostnader.
    Mvh J. Axelsson

    Se flere referanser nederst på siden, og over 180 til hvis du klikker på «Omtaler» og «Referanser».

Priser, RettiSekken, inklusive mva.


STANDARD SEKK

Mål: 90 x 90 x 110 cm,  0,9 m3,  Max. 1.250 kg.

STOR SEKK

Mål: 225 x 100 x 100 cm,  2,25 m3,  Max. 1.250 kg.

OBS: ALLE PRISER ER INKLUSIVE MVA.STANDARD SEKK
(Maks 1.500 kg.)
STOR SEKK
(Maks 1.500 kg)
PRIS PR. TOM SEKK, (som vi leverer)Kr. 100,- inkl. mvaKr. 150,- inkl. mva
LEVERING AV TOMME SEKKER, i Oslo, Bærum og (gamle) AskerGRATIS LEVERING, (Faktureres kun for sekkene)
HENTING AV FYLTE SEKKER eller LEVERING AV SEKKER MED PUKK, JORD OSV, i Oslo, Bærum og (gamle) Asker,
FREMMØTEPRIS for bilen, inkl. bompenger.
(Det koster kun kr. 600,- i fremmøte, enten vi henter/leverer
én eller flere sekker, på samme lass)
Kr. 600,-
LEVERING AV TOMME SEKKER, UTENFOR Oslo, Bærum og (gamle) Asker
(Du kan evt. også hente sekker på vårt lager i vestre Bærum)
Kr. 20,- pr. km, regnet fra nærmeste av Oslo Rådhus eller Sandvika Rådhus (tur-retur)
HENTING AV SEKKER, UTENFOR Oslo, Bærum og (gamle) Asker,
FREMMØTEPRIS for bilen, inkl. bompenger
Kr. 27,5,- pr. km, regnet fra nærmeste av Oslo Rådhus eller Sandvika Rådhus (for tur og retur)
TREVERKKr. 350,-Kr. 750,-
ELEKTRISK Kr. 300,-Kr. 400,-
BLANDET SKROT: Treverk, Plast, Møbler, Keramikk, Brennbart, Papp, Glass, Metall, Dører, Isopor, Linoleum, Hageavfall, Stokker, Røtter, Enkeltglass-vinduer.
MEN: Gips, elektrisk, isolasjon og fliser/betong/ tungmasser må legges i egne Renova-sekker, siden dette ikke kan deponeres samlet. Hvis du har bare litt av dette, kan du evt. legge inntil max. TO av disse fraksjonene i en gjennomsiktig sekk på toppen.
OBS! Vi tar ikke farlig avfall, som maling, fugepatroner, batterier, termopanvinduer osv.
Kr. 600.-Kr. 1.000,-
HAGEAVFALL OG KVISTER, inntil 15 cm diameter:Kr. 350,-Kr. 700,-
ISOLASJONKr. 350,-Kr. 500,-
REN JORD, STEIN, LEIRE.
Kan alternativt hentes med kranbil med grabb, som ofte er rimeligere. Se "Massetransport", under "Tjenester", på toppmenyen.
Kr. 800,-(Ikke tungmasser i Stor sekk)
BETONG, ARMERING, MURSTEIN, FLISER OG TAKSTEIN
Hvis plastsekker i massene, må vi dessverre ta kr. 200,- ekstra pr. Renova-sekk, siden det da blir "urene masser".)
Kr. 1.000,-(Ikke tungmasser i Stor sekk)
IMPREGNERT TREVERKKr. 500,-Kr. 1.200,-
"BADEROMSMIX". Dette er sekker "problemavfall" fra bad. Her kan man legge i samme sekk, ting som dette: Gips, Fliser med og uten gips, Betong med og uten varmekabler, Toaletter, Servanter, Metall. Men IKKE andre ting enn dette! Altså IKKE noe treverk, papp, isolasjon osv.
OBS! Max 1.500 kg, Hvis betong, må standard sekker benyttes.
Kr. 1.500,-Kr. 1.900,-
(Ikke tungmasser i Stor sekk)
LEVERING, AV STD. STORSEKK MED VEKSTJORD, PUKK, SAND, SUBBUS, som vår kranbil kan sette inntil ca. 17 meter fra senter av bilen. De forskjellige typene fremgår på siden for MASSETRANSPORT, LEVERINGKr. 1.000,-Dette er da en standard storsekk som rommer ca. 0,9 m3, som er ca. 1,3 tonn.

LEVERING, AV STD. STORSEKK MED HAGEMIX. Dette er en dyrere jord, fra Grønn Vekst, beregnet på grønnsaker, blomsterbed, hekker osv. som vår kranbil kan sette inntil ca. 17 meter fra senter av bilen.Kr. 1.250,-Dette er da en standard storsekk som rommer ca. 0,9 m3, som er ca. 1,0 tonn.
LEVERING, AV STD. KRANSEKK MED DEKK-BARK, som vår kranbil kan sette inntil ca. 17 meter fra senter av bilen.Kr. 1.000,-Dette er da en standard storsekk som rommer ca. 0.9 m3, som er ca. 0,4 tonn og dekker ca. 9 m2 i 10 cm tykkelse
LEVERING, AV STOR STORSEKK MED DEKK-BARK, som vår kranbil kan sette inntil ca. 17 meter fra senter av bilen.Kr. 1.500,-Dette er da en STOR storsekk som rommer ca. 2,0 m3, som er ca. 1,0 tonn og dekker ca. 20 m2 i 10 cm tykkelse
LEVERING, AV STD. SEKK MED ELVESTEIN ELLER ELVESINGEL, som vår kranbil kan sette inntil ca. 17 meter fra senter av bilen. Dette er de dimensjonene: 6-12 mm, 23-63 mm, 63-120 mm og 120-400 mm.Kr. 1.500,-Dette er da en standard storsekk som rommer ca. 0,9 m3, som er ca. 1,3 tonn.
  • OBS: PRISER OVER ER INKLUSIVE MVA.
  • Vi tar med mange flere kategorier avfall i «Blandet Avfall», enn alle andre i bransjen. Dette gjør at kunden ikke behøver å sortere så mye, samt at prisen blir enda lavere.
  • Vi tar ikke med matavfall, farlig avfall og asbest.
  • Hvis sekken er fylt bare litt over kanten er det ok, men hvis sekken er overfylt f.eks. 30%, tar vi 30% tillegg på den sekken det gjelder. Det er fair for både oss og kunden.
  • Men bestill heller en sekk ekstra, så man slipper å overfylle. Dersom du får en sekk til overs, så bare legg den på toppen av en fylt sekk, så tar vi den med tilbake til oss. Du betaler bare for de sekkene som brukes 🙂
  • Vi kan normalt hente i løpet av 1 – 3 hverdager etter bestilling
  • Vi kan avtale at mannskapet prøver å ringe kunden før ankomst, men kunden behøver ikke være til stede for vår del. 
  • OBS: Dersom en sekk evt. er feilsortert, så vil vi bytte til riktig kategori. (Hvis det f.eks. er bestilt henting av rent treverk og det ligger papp i tillegg, så byttes det til kategori for blandet avfall.) Men hvis sekken inneholder ting i tillegg til nærmeste kategori vil det dessverre påløpe et gebyr på kr. 500,- inkl. mva. for den sekken. (På mottaket må Renova selv faktisk betale det tredoble for feilsorteringen…)

Galleri, RettiSekken


Øvrig informasjon, Rett iSekk


  • Vi kan normalt hente i løpet av 1 – 3 dager etter bestilling. 
  • Vi kan avtale å hente før kl. 14.00, hvis vi har ledig tid til å avtale dette. Hvis tingene ligger lett synlig ute, er det best for oss å bare avtale at det hentes i løpet av dagen. Kunden behøver ikke være til stede for vår del. Hvis viktig for kunden kan vi også avtale å møte i et tidsintervall, f.eks. kl. 10.00 – 12.00. Vi kan også avtale at mannskapet prøver å ringe før ankomst.

Hvis du ønsker å bestille RETTISEKKEN pr. nett, kan du bare klikke her på bestillingAlternativt kan du sende oss en forespørsel, ved å klikke her på forespørsel, eller du kan ringe oss på tlf.  22 10 10 10, og snakke med en av våre hyggelige damer på kundemottak 🙂

Renova er kjent for å være rimeligst, og våre kunder beskriver oss best:

Kontaktet Renova etter å ha sjekket opp priser på container leie. Fant fort ut at Renova sine priser faktisk ville være nærmere halve prisen. De kom til avtalt tid og nærmere ett tonn skrot var borte i løpet av en halvtime, I tillegg så slapp vi å sortere skrotet. Fantastisk effektivt, billig og ikke minst god service. Dette kan trygt anbefales for vi kommer garantert til å benytte oss av dem igjen. 

Mvh I. M. Nygaard

Se flere referanser nederst på siden, og over 130 til hvis du klikker på Omtaler og Referanser.

Utenfor Oslo / Bærum / (gamle) Asker. (Trykk på + for å åpne boksen)

Her må vi ha noe mer for fremmøtet pga. lengre kjøretid/mer lønn for mannskapene, mer dieselforbruk osv.

Vi beregner da fremmøteprisen etter kjøreavstanden, tur/retur fra det som er nærmest deg, av Oslo Rådhus eller Sandvika.

Komprimatorbil med 2 mann eller kranbil /dumperbil med 1 mann koster kr. 22,- pr. kilometer, + mva, så dette kan du lett regne ut selv også, ved å gange avstanden tur/retur med kr. 22,-)

Dersom det evt. behøves hjelpemenn utover dette beregnes timepris for disse, med kr. 360,-/time + mva. pr. ekstra mann, fra/til Sandvika.

Her er noen eksempler på fremmøtepriser, eks. mva, så du ser beregningsmetoden:

  • Fremmøtepris til Lillestrøm er kr. 1.104,-         (48 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Ski er kr. 1.380,-                   (60 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drøbak er kr. 1.656,-           (72 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Kløfta, kr. 1.748,-                  (76 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drammen, kr. 1.334,-         (58 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Nesoddtangen, 2.162,-      (94 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Hønefoss, kr. 1.978,-          (86 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Slemmestad, kr. 782,-       (34 km tur/retur x kr. 22,-)  (fra Sandvika)

OBS. Dette er priser eks. mva. For å finne pris inkl. mva. legger du bare til 25 %.

Før du bestiller, så ta gjerne kontakt, så beregner vi i fellesskap fremmøteprisen, til deg, helt nøyaktig 🙂

Tips: Du finner avstander ved å klikke HER.

Vi sorterer for kunden

Våre mannskaper sorterer for hånd på stedet (eller på vårt anlegg), i de forskjellige avfallsfraksjoner, og laster dette inn i forskjellige rom på bilene. Alt blir derfor meget nøye kildesortert.  Kunden slipper både all jobben med å lempe opp i container, og slipper også risikoen med evt. å legge feil ting i container, siden vi med vår metode tar med ALLE typer skrot. RETTISEKKEN er derfor markedets enkleste konsept for avfallshåndtering.

henter nesten alle typer avfall og skrot

Vi henter nesten alle typer avfall, inkludert også elektrisk avfall, gips, betong, stein, impregnert trevirke, glass, vanlige vinduer osv, men ikke farlig avfall, som maling, fugepatroner, løsemidler, spraybokser og asbest.

Mye av dette er forøvrig ting man normalt ikke kan legge i en container. Så med våre hentemetoder slipper man å tenke på risikoen for feilsortering i container , med de gebyrer det kunne ha medført.. 🙂

LØFTING NED FRA BALKONG ELLER KOMPLISERT LØFTING

I noen tilfeller kan det være mye tid å spare for kunden, ved at Renova-sekkene settes på balkongen, og så løfter vi dem ned med kranbil. Vi rekker maksimalt opp til 5. etasje. (Kranbilen når ca. 21 meter ut.) Spør oss til råds først. Dette fordi det kan bli for trangt både for selve kranbilen og for kranarmen, men sammen kan vi vurdere om dette er en god plan 🙂

I andre tilfeller kan vi også løfte over garasjer eller på andre kompliserte måter, som tar noe mer tid enn vanlig henting av kransekker.

Vanlig innlasting av sekker er gratis, men for den tilleggstiden kranbilen bruker på komplisert arbeid, koster det kun kr. 920,- pr. time + mva, for bil og sjåfør. + kr. 360,- pr. time + mva for en hjelpemann hvis vi må benytte dette. Det er likevel markedets rimeligste priser for slikt kranarbeid 🙂

Noen referanser, Rett i Sekk


Du finner flere referanser her hvis du klikker på Omtaler og Referanser.

Bestilte Renova-sekker for avfall som ble levert allerede neste dag.
Etter at sekkene var fylt med avfall hentet Renova disse raskt og effektivt uten at jeg måtte være tilstede.
Renova var klart rimeligste aktør blant alternativene jeg fant i Oslo.
De kommuniserte også raskt og godt på e-post og faktura inneholdt ingen overraskende kostnader.

Mvh Jonas Axelsson

I forbindelse med totalrenovering av vår enebolig i Bærum undersøkte vi markedet for et firma som kunne håndtere avfallet fra riving og bygging. Det viste seg at Renova var gunstig på pris, og ikke minst – vi slapp å sortere avfallet og trengte ikke å ha flere konteinere stående på tomten i byggeperioden. Når vi hadde et passe stort lass ringte vi bare Renova og så kom de og hentet det. Vi har kvittet oss med i størrelsesorden 10 tonn avfall gjennom Renova, og er strålende fornøyd med tjenesten.

Mvh O .C. Drage

I forbindelse med en totalrenovering av rekkehus på Bekkestua kontaktet jeg Renova for å få hjelp med bortkjøring av byggeavfall. Dette skulle vise seg å være et klokt valg. Hageavfall, byggeavfall og stein ble hentet og kjørt bort som avtalt. 2-3 menn ryddet opp med river og raker og etterlot seg en plettfri byggeplass. Arbeidet ble utført til avtalt tid og til avtalt pris. Jeg er meget fornøyd!

Mvh Trond, Bekkestua

Fantastisk opplegg – man slipper å ha kontainer stående i hagen, de sorterer alt for deg og ikke minst tar de med seg all slags avfall!  Også upåklagelig service og pris!

Mvh Ola G.

Jeg har flyttet fra rekkehus til leilighet i Bærum. RENOVA har stilt opp med “Ryddebil” til bortkjøring før og etter flytting, samt selve flyttingen. Helt supert! Kjempeproffe folk som både var raske og påpasselige med at alt ble skånsomt behandlet. I tillegg må de være blant markedets billigste og mest fleksible! Anbefaler absolutt RENOVA!

 Mvh Britt Oppheim

Relaterte sider, Rett iSekk


Massetransport og
henting av masser

Bortkjøring av jord, stein og betong- masser, i Oslo, Asker, Bærum og Akershus.
LES MER

Maling- og
håndverkertjenester

F.eks maling av fasade, bygging av terrasser, omlegging av tak eller utskifting av dårlig treverk.
LES MER

Byggavfall og 
næringsavfall

Henting av ulike avfall, kan også bære ut av hus/kontor/bakgård.
LES MER