Henting og innsamling av hageavfall for sameie og borettslag

LAV PRIS – HØY KVALITET

Vi henter hageavfall for borettslag, velforeninger og firmaer i Bærum, Oslo og Asker.

Vi har rimelige priser i forhold til hva det koster med leie av container og i forhold til henting i sekker, kransekk el.l. Vi har så vidt vi vet de laveste prisene i markedet og har over 100 kunder bare innen sameier.

Vi henter med komprimatorbil som ofte er både rimelig og enkelt i forhold til f.eks container. Dersom dere er vant til å bruke container er dette et godt og rimelig alternativ.

Vi kan normalt hente i løpet av 1 – 2 dager etter bestilling, eller på avtalt dato.

For privatpersoner har vi en egen side her: Kvist og hageavfall.

Klikk gjerne her for å lese våre over 200 Omtaler og Referanser.

Priseksempler


200 kg hageavfall - kr 955,-

Pris for bortkjøring av 200 kilo hageavfall, der 3 mann bærer f.eks. i 15 min.

Fremmøte – kr 400
200 kilo skrot (200 x 1,8) = kr 360,-
3 mann x kr 260 x 0,25 timer = kr 195,-
Totalt kr 955,- eks.mva. (1194,- ink mva)

400 kg hageavfall - kr 1.510,-

Pris for bortkjøring av 400 kilo hageavfall, der 3 mann bærer f.eks. i 30 minutter.

Fremmøte – kr 400
400 kilo hageavfall (400 x 1,80) = kr 720,-
3 mann x kr 260 x 0,50 timer = kr 390,-
Totalt kr 1510,- eks.mva

3.000 kg hageavfall - kr 6.760,-

Pris for bortkjøring av 3.000 kilo hageavfall, der 3 mann bærer f.eks. i 2,0 timer.

Fremmøte – kr 400
3.000 kilo hageavfall (3000 x 1,60) = kr 4800,-
3 mann x kr 260 x 2,0 timer = kr 1.560,-
Totalt kr 6.760,- eks.mva

1.000 kg hageavfall - kr 2.980,-

Pris for bortkjøring av 1000 kilo hageavfall, der 3 mann bærer f.eks. i 1 time.

Fremmøte – kr 400
1.000 kilo hageavfall (1000 x 1,80) = kr 1800,-
3 mann x kr 260 x 1,0 timer = kr 780,-
Totalt kr 2.980,- eks.mva

2.000 kg hageavfall - kr 5.170,-

Pris for bortkjøring av 2.000 kilo hageavfall, der 3 mann bærer f.eks. i 1,5 time.

Fremmøte – kr 400
2.000 kilo hageavfall (2000 x 1,80) = kr 3600,-
3 mann x kr 260 x 1,5 timer = kr 1.170,-
Totalt kr 5.170,- eks.mva

Dette er bare eksempler. Dere betaler kun for nøyaktig det antall kilo vi henter. Bilenes veieanlegg veier på kiloen.

Hvis du ønsker å bestille pr. nett, kan du bare klikke her på bestillingAlternativt kan du sende oss en forespørsel, ved å klikke her på forespørsel, eller du kan ringe oss på tlf.  22 10 10 10, og snakke med en av våre hyggelige damer på kundemottak 🙂

Prisliste


Fremmøte kr. 400,-

Kilopris, hvis inntil 2,5 tonn: kr. 1,80,-  (f.eks. vil ett tonn da koste kr. 1.800,- i kilopris)

Kilopris, hvis over  2,5 tonn: kr. 1,60,-  (Dette blir da kiloprisen for hele lasset.)

Bæring, Kr. 260,- pr. time pr. mann for  den tiden mannskapet bruker på å bære kvist/hageavfall til bilen.

Gratis innlasting av sekker med hageavfall som står inntil 10 meter fra bilen, -kun kiloprisen for dette.

Kilopris, for grener og stammer, tykkere enn 15 cm:  kr. 2,00.

Priser eks. mva.

Øvrig informasjon


Sameier og borettslag 

Her legges bare hageavfallet og kvistene i hauger på steder der vi kommer til med lastebil. Løv og gress bør helst legges i sekker. Fordelen er bla. at man slipper å slite med å laste opp i en container, og så forsøke å trampe mest mulig ned i containeren. Man slipper også problemet med at det er bestilt for få eller for mange containere, samt problemet med at noen kaster annet enn hageavfall oppi. Faktura kommer pr. mail i etterkant. Veiebilag legges i postkassen ved henting.

Vi utfører kvisthenting med komprimatorbil og 2-3 mann, som laster kvist og hageavfall inn manuelt. De har også med motorsag, og deler opp ved behov, uten ekstra kostnad for kunden. Når de er ferdige med innlastingen, tar mannskapet frem river og spader, og raker opp det siste bøsset, slik at det skal se pent ut etter dem.

Privatpersoner og firmaer

Her legges bare hageavfallet i en haug som vi kommer til med lastebil, og så henter vi det. Løv og gress kan gjerne legges i sekker, men det er ikke noe vi krever. Faktura kommer pr. mail i etterkant. Veiebilag legges i postkassen ved henting. Klikk gjerne her: Kvist og hageavfall, private.

Velforeninger

Her henter vi ved hver enkelt husstand. For vellene er det både en egen metode og egne lave priser, pga. store mengder og rasjonell henting. Vi kan nevne følgende detaljer vedr. vel-innsamlingene:

  • Renova henter pt. hageavfall for 30 velforeninger i Bærum, Oslo og Asker. Vi tømmer i praksis «nesten hele Bærum» for hageavfall. Vi har nå økt kapasiteten og kan hente for enda flere vel.
  • Vel-medlemmene setter ut hageavfallet i sekker ved innkjørselen på angitt dato, så henter vi dette med våre spesialbygde komprimatorbiler i løpet av de nærmeste dagene.  (Bilene er bygd med store arbeidsplattformer for mannskapene og egne sekkestativer)
  • Vi kjører gjennom samtlige veier i velområdet, og henter alt som er satt ut innen avtalt dato.
  • Kvistene legges ut utenfor husstandene i bunter med maks grentykkelse 15 cm (krav fra Isi/Grønmo), gress og løv legges i sekker.
  • Vi kjører de fleste hageavfallinnsamlingene i perioden 24 . april til 15. mai, men også noen innsamlinger om høsten.
  • Vi gjør mer enn å bare hente hageavfallet, fordi vi gjør følgende «ekstraservice», som antagelig bare Renova gjør:   A) Ved hver husstand tar vi frem rive og kost, og koster opp alt bøss etter hageavfallet.  B) Ved hver husstand putter vi de oppskårne plastsekkene opp i en hel plastekk, som settes igjen. (Vi kan etter avtale evt. ta disse med.) Da slipper man at oppskårne sekker flagrer i vinden, samt at huseieren ikke behøver å rydde opp etterpå. I tillegg ser veiene også pene og «strøkne»  ut med en gang. Vellene oppgir at  pkt. A) og B), i tillegg til antagelig laveste pris i markedet er grunnen til at de velger oss.
  • Vellene har egne gunstige priser, siden vi henter så mange tonn for dem, og fordi innlastingen kan gjøres på  en «industriell» måte når alt er tilrettelagt.
  • For vellene i Oslo og Asker arbeider vi på timespris. Sammenlign gjerne våre timepriser med alle andre. Et viktig moment er også at vi laster inn svært mye pr. time, siden bilene er spesialbygd bl.a. for dette. I tillegg er bilene store, så vi slipper å bruke så mye tid på å kjøre til deponi. Dette betyr igjen «penger spart», både for oss og vellene.
  • Vellene i Bærum kan velge mellom tonnpris eller timepris, siden vi her har kort til Isi avfallsplass. Nesten alle vel i Bærum velger tonn-pris, siden man da lettere kan budsjettere, og fordi man da er garantert en pris som er relatert til mengde. (Veiesedler fra deponi vedlegges fakturaen)
  • Pris etter vekt: kr. 1.200,-  pr. tonn + mva. (Bærum) Biler og mannskap inkludert. Det faktureres kun etter vekt.
  • Pris etter tid: kr. 1.200,- pr. time, for komprimatorbil, med to mann. Faktureres kun etter tid, og ikke etter vekt.
  • Pris etter tid: kr. 1.520,- pr. time, for komprimatorbil, med tre mann. Faktureres kun etter tid, og ikke etter vekt.
  • Kvist som ikke er buntet: Hvis mye av dette, kommer et tillegg på kr. 320,- pr. mann/time, for ekstra brukt tid.
  • Det tilkommer ingen tillegg utover dette. Deponipriser, bompenger osv. er inkludert.
  • For mest mulig ryddighet og sikkerhet, benytter vi skriftlig avtale overfor vellene vedr. hageavfallinnsamlinger.
  • Vi kan også hjelpe til med utforming av teksten på det informasjonsarket som går ut til husstandene.
  • Priser eks. mva.

Noen referanser


Du finner flere referanser her hvis du klikker på Omtaler og Referanser.

Ramstad Borettslag har benyttet flere av tilbudene til Renova i løpet av de siste par årene og firmaet kan anbefales på det sterkeste! Hos oss har de hentet grøntavfall etter trefellinger og vi har benyttet Renova til skrotinnsamling, senest våren 2014. Når beboere fra 110 leiligheter rydder i 220 boder så blir det mye skrot, og ikke minst mye forskjellig typer skrot. Avfallet ble hentet nøyaktig til avtalt tid og man kunne ikke se et spor av skrotrester på bakken etter at alle tonnene med skrot var fjernet!

For oss betyr det mye at de tar med seg alle typer avfall, samt at de er velvillige med bærehjelp for de beboerne som måtte ha behov for det. En annen viktig faktor er prisen på deres tjenester, den er uslåelig sammenlignet med hva borettslaget tidligere har hatt i containerutgifter.

Renova anbefales som nevnt på det varmeste……Ramstad Borettslag kommer garantert til å benytte oss av Renova i fremtiden.

Mvh P. C. Berg, Vaktmester i Ramstad Borettslag

Voll Vel har brukt Renova i fleire år. Vi køyrer stor innsamling på Øvrevoll Galopp både vår og haust. Her leverer vi hageavfall og skrot av alle slag. Medlemmene i Voll Vel nyttar også Renova til henting av skrot i heimen.

Det er gildt å samarbeide med Renova. Dei ryddar opp, er fleksible og tenestevillige. At vellet også har får kontroll på økonomien er også bra. Miljøvenleg er det også. Voll Vel har ca 580 medlemmer, og dekkjer området rundt Øvrevoll Galopp.

Mvh  O. Raftevold, for Voll vel

Berger Boligsameie har 192 leiligheter, og ligger på Rykkin i Bærum. Vi har benyttet Renova flere ganger til både Skrotinnsamling, Kvistinnsamling og Håndverkertjenester. Vi har veldig gode erfaringer med dem, og vil benytte dem regelmessig i fremtiden.

Ved skrotinnsamlingene deres, setter bare folk alt de vil kaste utenfor oppgangene, og så henter Renova i løpet av dagen. De kjører forbi med komprimatorbiler og skapbiler og laster rett inn. Veldig enkelt og greit for oss. Det er også bra at Renova tar med elektrisk avfall, maling, bildekk osv.

Tidligere benyttet vi containere, og da var det stadig problemer med at disse ble for fulle eller at det var lagt i feil ting. Nå slipper både vi i styret og vaktmesteren å tenke på dette.

Det er selvfølgelig også flott at det har blitt billigere med Renova, enn om vi skulle ha benyttet containere.

Ved kvistinnsamlingene har vi bare lagt kvist og hageavfall i store hauger, og så har Renova hentet dette med komprimatorbil og kranbil. Veldig greit å slippe plassering av containere, og fylling i disse.

Mvh E. Gärtner, for styret i Berger Boligsameie

Samarbeidet med Renova startet i 2009, da de introduserte skrot og hageavfall innsamling for Vestre Stabekk Vel. Det var et vellykket prosjekt og har siden vært et fast innslag i vellets program. Jeg som ansvarlig for vårrydding og høstens skrotinnsamling i vellet setter stor pris på Renovas gode serviceinnstilling og at de gjør en god og grundig jobb. Det er viktig når det er snakk om så mange mennesker som blir berørt og store og små problemer kan oppstå.

Min erfaring er at Renova stiller opp og yter maksimalt.

Mvh  H. M. Meyer, for Vestre Stabekk vel

 

Relaterte sider


Maling- og
håndverkertjenester

F.eks maling av fasade, bygging av terrasser, omlegging av tak eller utskifting av dårlig treverk.
LES MER

Flyttebyrå - Rimelig og profesjonell flytting

Renova Flyttebyrå utfører flytting over hele Sør-Norge, til hyggelige priser. Vi har store biler på hhv. 48 m3 eller 65 m3
LES MER

Bilutleie - Varebil, skapbil og flyttebil med sjåfør

Vi har utleie av biler med sjåfør, som både er trygt og effektivt.
LES MER