Skrotinnsamling – Sameier, borettslag og velforeninger
LAV PRIS – HØY KVALITET
Skrotinnsamling er et pris-gunstig tilbud til sameier, borettslag og velforeninger om henting av nesten alle typer søppel og skrot.
Her setter beboerne bare det de ønsker å kaste utenfor hver oppgang, eller på andre egnede steder der vi kommer til, og vi henter med komprimatorbiler og skapbiler fra sted til sted.
Fordelen med vår metode er at beboerne får kort å bære, og at de kan sette ut ALLE typer skrot, unntatt visse typer farlig avfall, som maling, løsemidler, spraybokser, fugepatroner og asbest.
Vår innsamlingsmetode er også enklere både for styret og vaktmester, siden man slipper å administrere containere, og rydde rundt disse. Vi tar også med en mengde ting som man normalt ikke kan legge i containere, som; elektrisk, bilhjul, gips, impregnert trevirke, betong, osv. Men gips, isolasjon og elektrisk må settes separat, så vi får skilt det ut.
GRATIS innlasting når det er inntil 10 meter å bære utendørs. Vi bærer også gjerne ut av hus, leilighet og kontor, -om ønskelig.
Vi henter f.eks. 1.000 kilo skrot for kun kr. 3.850,- inkl. mva. Vi henter ALT; blandet avfall, byggeavfall, hageavfall, elektrisk avfall, stein, betong osv. Vi bærer også ut av hus/leilighet/kontor/bakgård.
Vår pris er også rimelig i forhold til prisen av å leie container, og i forhold til henting i sekk, kransekk el.l. Vi henter avfall hos både privatpersoner og firmaer, og har antagelig den laveste pris i markedet.
Klikk gjerne her for å lese våre over 200 Omtaler og Referanser.
Priseksempler, Skrotinnsamling
Pris 100 kg skrot - kr 840,- + mva
Fremmøte - kr 480,-
100 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 100 kg) = kr 360,-
Totalt kr 840,- eks. mva. (kr 1.050,- inkl. mva)
PRIS 200 KG SKROT - KR 1.200,- + MVA
Fremmøte - kr 480,-
200 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 200 kg) = kr 720,-
Totalt kr 1.200,- eks. mva. (kr 1.500,- inkl. mva)
Pris 500 kg skrot - kr 2.280,- + mva
Fremmøte - kr 480,-
500 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 500 kg) = kr 1.800,-
Totalt kr 2.280,- eks. mva. (kr 2.850,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 10 m3 container
Pris 1000 kg skrot - kr 2.880,- + mva
Fremmøte - kr 480,-
1000 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 1000 kg) = kr 3.600,-
Totalt kr 4080,- eks. mva. (kr 5.100,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 10 m3 container
Pris 1500 kg skrot - kr 5.580,- + mva
Fremmøte - kr 480,-
1500 kilo skrot (kr. 3,60 pr. kg. x 1.500 kg) = kr 5.400,-
Totalt kr 5.880,- eks. mva. (7.350,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 10 m3 eller 20 m3 container.
Pris 2000 kg skrot - kr 7.680,- + mva
Fremmøte - kr 480,-
2.000 kilo skrot (kr. 3,60 pr. kg. x 2.000 kg) = kr 7.200,-
Totalt kr 7.680,- eks. mva. (kr 9.600,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 20 m3 container
Pris 2500 kg skrot - kr 7.980,- + mva
Fremmøte - kr 480
2500 kilo skrot (kr 3.00 pr. kg. x 2.500 kg) = kr 7500,-
Totalt kr 7980,- eks. mva. (9.925,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 20 m3 + 1 stk. 10 m3 container.
Eksemplene inkluderer alt. Både mva, fremmøte, mannskap, innlasting (inntil 10 meter utendørs) og kiloprisen for avfallet.
Dette er bare eksempler, du betaler kun for nøyaktig det antall kilo vi henter. Bilenes veieanlegg veier på kiloen.
Fakturaen består kun av to elementer: Fremmøtepris (kr. 480,- eks. mva) og kilopris (+ evt. bæring over 10 meter/utbæring). Regn ut ca pris selv ved å ta antall kilo ganger kiloprisen + kr. 480,- i fremmøte. Så legger du til 25 % mva.
- Vi kan normalt hente i løpet av 1 - 2 dager etter bestilling. Faktura kommer pr. mail i etterkant. Veiebilag legges i postkassen ved henting.
- Vi kan avtale å hente før kl. 14.00, hvis vi har ledig tid til å avtale dette. Hvis tingene ligger lett synlig ute, er det best for oss å bare avtale at det hentes i løpet av dagen. Kunden behøver ikke være til stede for vår del. Hvis viktig for kunden kan vi også prøve å avtale å møte i et tidsintervall, f.eks. kl. 10.00 - 12.00. Vi kan også avtale fremmøte på tider etter kl. 16, ref. prislisten. Vi kan normalt også avtale at mannskapet prøver å ringe ca. 30 minutter før ankomst.
Hvis du ønsker å bestille pr. nett, kan du bare klikke her på bestilling. Alternativt kan du sende oss en forespørsel, ved å klikke her på forespørsel, eller du kan ringe oss på tlf. 22 10 10 10, og snakke med en av våre hyggelige damer på kundemottak 🙂
Renova er kjent for å være rimeligst, og våre kunder beskriver oss best:
Kontaktet Renova etter å ha sjekket opp priser på container leie. Fant fort ut at Renova sine priser faktisk ville være nærmere halve prisen. De kom til avtalt tid og nærmere ett tonn skrot var borte i løpet av en halvtime, I tillegg så slapp vi å sortere skrotet. Fantastisk effektivt, billig og ikke minst god service. Dette kan trygt anbefales for vi kommer garantert til å benytte oss av dem igjen.
Mvh I. M. Nygaard
Klikk gjerne her for å lese våre over 200 Omtaler og Referanser.
Prisliste, Skrotinnsamling
Man får lavere pris på hele fraksjonen når man passerer hhv. 500 kilo / 2.500 kilo, som det fremgår. Hvis du ønsker å kontakte oss for en forespørsel, så klikk gjerne her på forespørsel. Ønsker du å bestille med en gang, så klikk gjerne her på bestilling.
Fremmøtepris: | Kr. 480,- (Pr. lass, = inntil 4-5 tonn) Utenfor Asker Bærum Oslo: kr. 28,- pr. km | Fremmøte, bestilt til kl. 16: Pluss kr. 1.200,- Fremmøte, bestilt til kl. 17 og 18: Pluss kr. 2.200,- |
|
Blandet skrot, Treverk, Elektrisk, Dekk, Gips, Brennbart, Ikke brennbart, Glass, Metall, Møbler, Stokker, Røtter osv.: | kr. 3,60 pr. kg | ||
Hageavfall og kvister inntil 15 cm diameter: | kr 2,60 pr kg | ||
Ren betong, stein, jord osv: | Over 500 kilo: kr. 1,40 pr. kilo | Over 2,5 tonn: kr. 1,00 pr. kilo | Over 5,0 tonn: Se egne priser nedenfor |
Treverk, hvis over 2,5 tonn: | kr. 2,60 pr. kilo | ||
Impregnert treverk, samt "Baderomsmix", som er Gips som sitter fast på fliser osv. og Betong med Varmekabler: | kr. 4,20 pr. kilo |
Øvrig informasjon, Skrotinnsamling
BÆREHJELP, OVER 10 METER: Dersom skrotet står inntil 10 meter fra bilen, så er innlastingen GRATIS. Dersom skrotet står mer enn 10 meter unna, så må vi ta litt betalt for den ekstra tiden vi bruker på å gå, utover de 10 meterne. Da med kun kr. 360,- pr. mann/ pr. time (+ mva) for den ekstra tiden mannskapet bruker, mellom f.eks. 10 og 20 meter Det pleier ikke bli så mye. Hvis f.eks. 2 mann bærer ekstra i 30 minutter, vil dette totalt koste kun kr. 360,- ekstra. (2 mann x 0,5 timer x kr. 360,- = kr. 360,-) Dersom vi bærer ut av bygning, regnes imidlertid hele bæretiden, selv om det evt. er under 10 meter.
HENTEMETODE SKROT: Vi kommer enten du har 50 kg. eller 10 tonn. Vi kommer med 2-4 mann og stor spesialbygd komprimatorbil, med flere kamre. Innlasting i bilene er gratis, dersom det er inntil 10 meter å bære til bilen, utendørs. Bare legg avfallet i haug(er) eller i sekk (er), så tar vi det derfra, og koster opp alt bøss etterpå. Hvis avfallet ligger ute, behøver dere ikke være tilstede. Man sparer tiden/kreftene man ellers ville ha brukt på å legge alt i container/kransekker, og slipper å tenke på plassering, dagleie, overfylling, feil ting i container osv. Vi bærer også ut fra leiligheter, hus og kontorer. Komprimatobil er som en kjempestor taxi for søppel. Det kan være smart å legge små - avfall i sekk, så bæring går raskere.
BILLIGERE ENN CONTAINER OG I SEKK (ER): Vår hentemetode er "alltid" billigere enn container. Hos Renova betaler man bare kr. 480,- for fremmøte + kilopris (+ mva). For container(e) fra andre firmaer koster utsetting og henting av én container ca. kr. 1.500 - 2.000 + kilopris. Containere blir i praksis aldri under kr. 4.000,-. enten man velger kilopris eller fastpris. (Hvis man da evt. trenger 2-3 containere, blir jo fast pris veldig dyrt...) Vi er normalt også adskillig billigere enn kransekker, bl.a. siden disse er vanskelig å fylle med mange kilo. Her er det bare å sammenligne med andre firmaer...
KVISTHAUGER, HAGEAVFALL: For hageavfall i sekker er innlasting gratis, hvis inntil 10 meter avstand. (Som forklart over). For kvist/løv som ligger løst beregner vi hele arbeidstiden (kr. 360,- pr. mann/pr. time + mva.).
Vi veier på stedet, du får faktura på mail
Bilene våre har veieanlegg m/printer. Etter innlasting printer sjåføren ut veielapp, som stiftes på fakturagrunnlaget.
Faktura m/ fakturagrunnlag / veiebilag kommer senere pr. e-post. (evt. forskuddsbetaling hvis lav kredittrating)
Vi sorterer for kunden
Våre mannskaper sorterer for hånd på stedet i de forskjellige avfallsfraksjoner, og laster dette inn i forskjellige rom på bilene. Alt blir derfor meget nøye kildesortert. Kunden slipper både all jobben med å lempe opp i container, og slipper også risikoen med evt. å legge feil ting i container, siden vi med vår metode tar med ALLE typer skrot. Kunden behøver kun å passe på at gips, isolasjon og elektrisk avfall legges separat. Alt annet, (utenom farlig avfall), kan bare settes utenfor.
Henter nesten alle typer avfall og skrot
Vi henter nesten alle typer avfall, inkludert også elektrisk avfall, gips, betong, stein, impregnert trevirke, glass, vanlige vinduer osv, men ikke farlig avfall, som maling, fugepatroner, løsemidler, spraybokser og asbest.
Mye av dette er forøvrig ting man normalt ikke kan legge i en container. Så med våre hentemetoder slipper man å tenke på risikoen for feilsortering i container , med de gebyrer det evt. kunne ha medført.. 🙂
Utenfor Oslo / Bærum / (gamle) Asker. (Trykk på + for å åpne boksen)
Her må vi ha noe mer for fremmøtet pga. lengre kjøretid/mer lønn for mannskapene, mer dieselforbruk osv.
Vi beregner da fremmøteprisen etter kjøreavstanden, tur/retur fra det som er nærmest deg, av Oslo Rådhus eller Sandvika.
Komprimatorbil med 2 mann eller kranbil /dumperbil med 1 mann koster kr. 28,- pr. kilometer, + mva, så dette kan du lett regne ut selv også, ved å gange avstanden tur/retur med kr. 28,-)
Dersom det evt. behøves hjelpemenn utover dette beregnes timepris for disse, med kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann, fra/til Sandvika.
Her er noen eksempler på fremmøtepriser, eks. mva, så du ser beregningsmetoden:
- Fremmøtepris til Lillestrøm er kr. 1.344,- (48 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Ski er kr. 1.680,- (60 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Drøbak er kr. 2.016,- (72 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Kløfta, kr. 2.128,- (76 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Drammen, kr. 1.624,- (58 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Sandvika)
- Fremmøtepris til Nesoddtangen, 2.632,- (94 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Hønefoss, kr. 2.408,- (86 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Sandvika)
- Fremmøtepris til Slemmestad, kr. 952,- (34 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Sandvika)
OBS. Dette er priser eks. mva. For å finne pris inkl. mva. legger du bare til 25 %.
Før du bestiller, så ta gjerne kontakt, så beregner vi i fellesskap fremmøteprisen, til deg, helt nøyaktig 🙂
Tips: Du finner avstander ved å klikke HER.
Skrotinnsamling for VELFORENINGER
Metode-A
Renova tar imot alle kategorier avfall, unntatt maling og farlig avfall. Vi kan hente både skrot og hageavfall, eller bare én av delene. Her veier vi ved hver enkelt husstand og sender så faktura til hver enkelt husstand, fortrinnsvis pr. mail. Vellet betaler bare kr. 4.000,- inkl. mva, som en fast pris pr. innsamling.
Vi sender gjerne eksempler på informasjonsark fra andre vel, slik at velstyret lett kan redigere inn egen logo, dato osv. Velstyret deler ut et informasjonsark, (gjerne også et tilbud om å bli velmedlem) og en utfyllingsslipp, til den enkelte husstand/velmedlem. De som ønsker å få hentet hageavfall/skrot, setter da bare dette utenfor porten på angitt dato. Man legger så slippen med navn, adresse og e-postadresse i en brødpose (så slippen ikke regner bort), og fester dette på avfallet. Etter innsamlingen vil kunden få en faktura fra Renova, basert på det antall kilo som var satt ut. Renovas komprimatorbiler har digitale vekter og printer ombord, og legger en kopi av veieseddel i hver postkasse, slik at husstanden umiddelbart kan se hvor mye som ble levert, og dermed vite hva fakturaen vil komme på. Renova kan gjerne også hjelpe til med å bære ut fra hus/eiendom. Da må beskjed gis til Renova på forhånd, på tlf. 67 58 28 87, eller til post@renova.no. Alternativt kan man gi beskjed til mannskapet når de passerer.
- Pris: Kr. 3.50,- pr. kilo, inkl. mva.
- Minstepris kr. 300,- inkl. mva.
Priseksempler, inkl. mva:
- 50 kilo: kr. 300,-
- 100 kilo: kr. 350,-
- 200 kilo: kr. 700,-
- 500 kilo: kr. 1.750,-
- 1.000 kilo: kr. 3.500,-
Metode-B
Renova tar imot alle kategorier avfall, unntatt maling og farlig avfall. Renovas mannskaper hjelper så langt vi klarer også til med å løfte ut av bagasjerom, tilhengere osv, slik at velmedlemmene får god service, og alt går effektivt for seg. Velstyret står ved innkjørselen og kontrollerer medlemskapet. Dette er en miljøskapende og etterspurt ordning, som vi utfører for noen vel. . Ta bare kontakt for nærmere informasjon rundt disse innsamlingene. Vellet kan velge om man ønsker bare skrotinnsamling, eller både skrotinnsamling og hageavfallinnsamling. Priser fremgår i tabellen over. Se bilder fra slike innsamlinger nederst.
Noen referanser, Skrotinnsamling
Du finner flere referanser her hvis du klikker på Omtaler og Referanser.
BERGER BOLIGSAMEIE har 192 leiligheter, og ligger på Rykkin i Bærum. Vi har benyttet Renova flere ganger til både Skrotinnsamling, Kvistinnsamling og Håndverkertjenester. Vi har veldig gode erfaringer med dem, og vil benytte dem regelmessig i fremtiden.
Ved skrotinnsamlingene deres, setter bare folk alt de vil kaste utenfor oppgangene, og så henter Renova i løpet av dagen. De kjører forbi med komprimatorbiler og skapbiler og laster rett inn. Veldig enkelt og greit for oss. Det er også bra at Renova tar med elektrisk avfall, maling, bildekk osv.
Tidligere benyttet vi containere, og da var det stadig problemer med at disse ble for fulle eller at det var lagt i feil ting. Nå slipper både vi i styret og vaktmesteren å tenke på dette. Det er selvfølgelig også flott at det har blitt billigere med Renova, enn om vi skulle ha benyttet containere.
Må også nevne at Renovas mannskaper også har hjulpet til med å bære ut tunge ting fra leiligheter og kjellere, uten at dette har kostet noe ekstra. Super service! Ved siste skrotinnsamling, slo vi oss sammen med nabosameiet, og det gikk også fint.
Ved kvistinnsamlingene har vi bare lagt kvist og hageavfall i store hauger, og så har Renova hentet dette med komprimatorbil og kranbil. Veldig greit å slippe plassering av containere, og fylling i disse.
For Styret i Berger Boligsameier, Eivind Gärtner
SLETTELØKKA BOLIGSAMEIE er et boligsameie med 554 leiligheter, som har benyttet Renova ved 3 anledninger, og har vært svært fornøyde med dem. Det blir mye skrot i et så stort boligsameie (ca.30 tonn pr. gang). Måten Renova håndterer skrotet på har vært en avgjørende faktor for oss, slik at vi har sluppet mye ekstra arbeide med sortering av skrotet. Ser for meg at vi i fremtiden også vil bruke Renova til disse oppdragene.
Vaktmester i Sletteløkka Boligsameie
RAMSTAD BORETTSLAG har benyttet flere av tilbudene til Renova i løpet av de siste par årene og firmaet kan anbefales på det sterkeste! Hos oss har de hentet grøntavfall etter trefellinger og vi har benyttet Renova til skrotinnsamling, senest våren 2014. Når beboere fra 110 leiligheter rydder i 220 boder så blir det mye skrot, og ikke minst mye forskjellig typer skrot. Avfallet ble hentet nøyaktig til avtalt tid og man kunne ikke se et spor av skrotrester på bakken etter at alle tonnene med skrot var fjernet!
For oss betyr det mye at de tar med seg alle typer avfall, samt at de er velvillige med bærehjelp for de beboerne som måtte ha behov for det. En annen viktig faktor er prisen på deres tjenester, den er uslåelig sammenlignet med hva borettslaget tidligere har hatt i containerutgifter. Renova anbefales som nevnt på det varmeste……Ramstad Borettslag kommer garantert til å benytte oss av Renova i fremtiden.
Mvh P. C. Berg, Vaktmester i Ramstad Borettslag
ULLERNÅSEN BOLIGSAMEIE – med 423 boenheter – har benyttet Renova til innsamling av skrot i snart et år. Avtalen er at de møter første mandag i måneden kl. 18.00, for å hente alt skrot vi har satt ut, og da er de der! De gjør en fantastisk jobb og er dønn pålitelig. De tar seg av alle typer skrot, sorterer og kjører vekk. Neste morgen er alt rent og pent. De fjernet også alt hageavfallet etter vårdugnaden i vårt store sameie og kom tilbake dagen etter og fjernet også det sameierne hadde satt ut, som ikke skulle være der. Vi er kjempefornøyd med Renova og kan anbefale de til alle andre sameier. Vi kan også stille opp som referanse.
Med vennlig hilsen Ullernåsen Boligsameie v/A. Roarsen – daglig leder
Relaterte sider
Massetransport og
henting av masser
Bortkjøring av jord, stein og betong- masser, i Oslo, Asker, Bærum og Akershus.
LES MER
Flyttebyrå - Rimelig og profesjonell flytting
Renova Flyttebyrå utfører flytting over hele Sør-Norge, til hyggelige priser. Vi har store biler på hhv. 48 m3 eller 65 m3
LES MER
Komprimatorbil som henter alle typer avfall
Containerutleie i Oslo, Bærum, Asker og Akershus med fastpris per kilo.
LES MER